יום חמישי, 02 בדצמבר 2021, כ"ח כסלו ה' תשפ"ב
לפרסום חייגו: 050-5552559
כל המבזקים >>
07/11 09:06, היום, 7.11.21 בשוהם: מבצע התרמת דם
07/11 09:06, היום, 7.11.21 בשוהם: מבצע התרמת דם
07/11 09:06, היום, 7.11.21 בשוהם: מבצע התרמת דם
07/11 09:06, היום, 7.11.21 בשוהם: מבצע התרמת דם
07/11 09:06, היום, 7.11.21 בשוהם: מבצע התרמת דם
07/11 09:06, היום, 7.11.21 בשוהם: מבצע התרמת דם
07/11 09:06, היום, 7.11.21 בשוהם: מבצע התרמת דם
07/11 09:06, היום, 7.11.21 בשוהם: מבצע התרמת דם
07/11 09:06, היום, 7.11.21 בשוהם: מבצע התרמת דם
07/11 09:06, היום, 7.11.21 בשוהם: מבצע התרמת דם

בריאות וספורט בשוהם

חשיבות אימון שחרור

מאת: אלון גבע - מאמן קבוצת הריצה אינטרוואל

פורסם בתאריך:


הריצה הראשונה שרצים וותיקים נוטים לוותר עליה זו ריצת השחרור... והם יתנו לכם 100 סיבות, או נכון יותר לומר תירוצים, מדוע היא לא נחוצה להם. "אין לי כח", "לא צריך את זה", "לא יוצא בשביל פחות מ 10 ק”מ" וכו.
ובכן, כל הרצים הללו טועים! ובגדול!
חשיבותה גדולה, דוקא בגלל הנטייה לוותר עליה בקלות רבה כל כך.
מטרת ריצת השחרור - לאושש את שרירי הגוף והמוח מאימון קשה/ארוך שעברנו יום או יומיים קודם ובאותה נשימה להכין אותנו בצורה נכונה יותר לקראת האימון הקשה/ארוך הבא שיהיה לנו.
כידוע, באימון עצים נצברים בשרירי הגוף שלנו חומרי פסולת אשר אינם מסייעים לפעילות הגופנית. החומר המרכזי והמוכר הוא חומצת החלב בשריר אשר נצברת מדופק מסוים של שריר הלב בדופק שונה ואישי לכל רץ/רצה. בריצת שחרור דופק הלב אמור להיות בטווח של 60-70% מדופק מקסימום, מכיוון שהפסולת בכלל וחומצת החלב בפרט מסולקת טוב יותר משריר הגוף בתנועה מאשר במנוחה.
זאת ועוד, חומצת החלב מסולקת מהר יותר, עד פי 20 מאשר במנוחה, נתון שחובה על כל ספורטאי להבין לפני שמוותר על הריצה הזו. אם לא נבצע את הריצה הזו, לא נוכל באימון העצים הבא לשפר את יכולות הגוף כמו שאנו יכולים ורוצים...
מסקנה - זו ריצה יעילה לשיפור יכולות הגוף.
סביר להניח כי בתחילת ריצת השחרור נחוש כבדות רבה, אולם בסופה תהיה תחושה הפוכה לחלוטין, תחושת התאוששות מלאה, שרצים נוטים להגדיר את תחושבת במילים - “כמו חדש”. תחושה זו  אינה מדויקת אבל שרירי הגוף יהיו בוודאות במצב טוב יותר מאשר לפני הריצה.

 

כללי ה”משחק” לריצת השחרור הם -
מסלול קל נעים ונוח, קרי - מסלול שטוח בכביש.
מוסיקה רגועה ב MP
הבנה כי חשיבות קצב הריצה באימון כזה אינה קיימת! רק הדופק ...
פרטנרים לריצה המתאימים לאימון כזה ומבינים את חשיבות הריצה הזו.
באם חשים בכאב יש להפסיק את האימון.
מתיחות ארוכות בסוף האימון
הכי חשוב - תבלו!

 

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: