יום שישי, 22 באוקטובר 2021, ט"ז חשון ה' תשפ"ב
לפרסום חייגו: 050-5552559

צרכנות בשוהם

צרכנות בשוהם וחבל מודיעין

איך שומרים על פעילות גופנית בגיל מבוגר?

כידוע, תוחלת החיים עלתה בשנים האחרונות וכחלק מכך, יותר ויותר אנשים מגיעים לגילאים מבוגרים. בכדי ליהנות מהתקופה הזאת, ככל הניתן ולהימנע ממחלות וממצבים בריאותיים שונים, קיימת חשיבות גבוהה להתמיד בפעילות גופנית שגרתית, אשר מותאמת לגיל ולמצב הבריאותי.

פורסם בתאריך:


(תוכן ממומן)

כידוע, תוחלת החיים עלתה בשנים האחרונות וכחלק מכך, יותר ויותר אנשים מגיעים לגילאים מבוגרים. בכדי ליהנות מהתקופה הזאת, ככל הניתן ולהימנע ממחלות וממצבים בריאותיים שונים, קיימת חשיבות גבוהה להתמיד בפעילות גופנית שגרתית, אשר מותאמת לגיל ולמצב הבריאותי.
ההמלצה היא כמובן, לבנות תוכנית אימונים מסודרת, אשר מותאמת באופן פרטני למתאמן. ההמלצה היא להתאמן בין 4 ל-6 פעמים בשבוע, כאשר אורך של כל אימון אמור לנוע בין 30 דק ל-45 דק.
בהליך בניית התוכנית, יש להתבסס על מרכיבים כמו: כוח, גמישות וסיבולת לב ריאה.

הפעילות אמורה להיות מתונה ומבוקרת – כאשר, פעילות גופנית לא מבוקרת, עלולה לגרום נזקים ובגיל השלישי, ההשלכות של אותם נזקים יכולות להיות ארוכות טווח ולכן, ההמלצה תמיד תהיה להסתייע באנשי מקצוע לצורך המטרה.

 

פעילויות ספורט מומלצות

 
ככלל, העדיפות היא שכל מבוגר יבחר בפעילויות גופניות אליהן הוא מתחבר ואותן הוא אוהב לבצע – כמובן, שההמלצה היא כמובן, לדאוג שאותן הפעילויות אכן טומנות בחובן את התועלות להן הוא זקוק. בין הפעילויות האופציונאליות:

  • הליכה – ככלל, בגילאים מבוגרים של מעל 60, ההמלצה היא לעשות הליכות כל יום כחצי שעה (כמובן, שמי שמשלב גם פעילויות אחרות יכול לבצע הליכה בתדירות יותר נמוכה), מי שמתגורר במתחם דיור מוגן, יוכל לצאת להליכות מוקדם בבוקר או בשעות הערב באזור או במידה ומזג האוויר מתאפשר, אף להרחיק קצת ולנצל את הטיול לראות מקומות יפים כמו במקרים של הליכות בחוף הים וכיוצא בזה.
  • משקולות ואימוני כוח – הרמת משקולות (1-2 קילוגרם בכל יד) או אימוני כוח תורמים הן לחיזוק מערכת לב ריאה והן לחיזוק מערכת השריר והשלד.  מבחינת התדירות, ההמלצה היא לבצע אימוני כוח כ-3 פעמים בשבוע.
  • מתיחות  - מתיחות ותרגילי גמישות, יכולים לשפר את טווחי התנועה ולכן, הם מאוד מומלצים עבור אנשים מבוגרים. ההמלצה היא לחזור על אימונים אלו בתדירות של מינימום 2 אימונים בשבוע.
  • טאי צ'י – הטאי צ'י משלב בתוכו תנועה, שיווי משקל, עבודה קוגניטיבית וגמישות ולכן, הוא מהווה פעילות גופנית מומלצת לכל הגילאים ובעיקר לבני הגילאים המבוגרים. הטאי צ'י תורם למתאמנים המבוגרים לשיפור היציבה, לחידוד הקוגניציה ולא פחות חשוב מזה, לשיפור מצב הרוח.

כאמור, יש עוד סוגים רבים של פעילויות ספורט אשר נחשבות למומלצות עבור הגיל השלישי ומי שאוהב פעילות מסוימת, יוכל לשלב אותה בתוכנית האימונים שלו.

פעילויות ספורט במסגרת דיור מוגן
קשישים אשר עוברים לחיות בדיור מוגן, נהנים לרוב מלוח חוגים עשיר וממגוון רחב של פעילויות ובין היתר גם פעילויות ספורט שונות.
היצע החוגים והפעילויות, מאפשר לכל דייר לבחור את הפעילויות והחוגים אליהם הוא מתחבר ובעצם כך, לעשות פעילות ספורטיבית וליהנות מכל היתרונות הבריאותיים הרבים אשר טמונים בה ובנוסף על כך, גם לבחור בפעילויות המסבות אתגר והנאה – וכידוע, ברגע שפעילויות אלו הן מהנות, הרבה יותר קל להתמיד בהן לאורך זמן וליהנות בצורה מקיפה מכל אותם היתרונות.

איך להימנע מפציעות ספורט?
יש לא מעט קשישים אשר חוששים להתאמן מתוך חשש מפציעות ספורט. ובכן, חשוב להדגיש שאומנם אף אחד לא חסין מפני פציעות ספורט, אך יחד עם זאת, החסרונות והסיכונים הטמונים בחוסר פעילות הינם גדולים בצורה משמעותי מהסיכוי לפציעות ספורט – והסיכוי לפציעות הינו נמוך במיוחד אם שומרים על כללי הבטיחות.  בנוסף חשוב לדעת כי אדם מעל גיל 60 אשר לא עסק בפעילות גופנית בעבר ומעוניין להתחיל בכך, ההמלצה בעבורו תהיה להיוועץ תחילה ברופא ואף באורתופד – כשהמטרה היא לוודא שהוא לא סובל ממגבלות אשר ימנעו ממנו לבצע חלק מפעילויות הספורט. יש לבצע פעילות גופנית מתונה, לא להגזים וכמובן, להיות קשובים לגוף.


יש לדאוג לביגוד מתאים ובמידת הצורך, גם לציוד הגנה כמו לדוגמא: קסדה ומגינים עבור רוכבי אופניים. ההמלצה היא לבצע פעילות גופנית מגוונת – כך שתוכנית הכוללת גם אימוני כוח, גם אימוני גמישות וגם הליכות.


נקיטה בכל אמצעי הבטיחות הנדרשים, יפחיתו במידה רבה את הסיכויים לפציעות ספורט, יחד עם זאת, כפי שנאמר אף אחד לא חסין לגמרי מפני פציעות. יחד עם זאת יש לזכור, שרוב פציעת הספורט, הינן פציעות קלות, אשר חולפות מהר – וכאשר, מניחים אותן אל מול התועלות הרבות הטמונות בפעילות גופנית, ניתן להבין בצורה מעמיקה שאסור לוותר עליה.

 

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: