יום ראשון, 25 באוקטובר 2020, ז' חשון ה' תשפ"א
לפרסום חייגו: 050-5552559

טורים אישיים בשוהם

לנווט בנתיב החיים

יצאנו לניווט לילי, חושך כבד, רוח קרה ועייפות שלא עוזבת את הגוף. פתאום אני מרגיש שמשהו לא בסדר, זה לא ציר הניווט שתכננתי, אני לא פוגש את נקודות הציון שאמורות להיות בדרך, משהו לא מסתדר.

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

איתן שמואל יועד

נומרולוג

eynz@hotmail.com

יצאנו לניווט לילי, חושך כבד, רוח קרה ועייפות שלא עוזבת את הגוף. פתאום אני מרגיש שמשהו לא בסדר, זה לא ציר הניווט שתכננתי, אני לא פוגש את נקודות הציון שאמורות להיות בדרך, משהו לא מסתדר.

אחת ההמלצות החשובות ביותר למצב בו אנו מבינים שירדנו מנתיב הנווט היא – להודות! להודות שטעינו בדרך, מאחר ומכאן כל עוד נמשיך ונתעקש ללכת, נמצא עצמנו רק מתרחקים ומתברברים בניווט. לאחר שלוקחים אחריות על "הבירבור" נחפש את הנקודה הראשונה שנוכל דרכה בוודאות להתאפס על המפה ולמצוא את הנתיב שלנו.

לכל אדם יש "מפה" משלו עם ציר/נתיב חיים ייחודי, שרק מתאים לו – לעצמו. לא פעם אנו מרגישים או מבינים שאנחנו לא "על הנתיב". להיות על הנתיב, בקצרה, זה לאמר – אני חיי את החיים במלואם, מממש עצמי, מתפתח, טוב לי – אני מאושר. כמו בניווט צבאי, יש להתכונן מראש, ללמוד את השטח, להבין איפה החוזקות או החולשות שבניווט, לצייר גבולות גזרה ובעיקר – להתחבר ולהתמסר לדרך.

בשם האדם, בשם אימו ובתאריכי הלידה שלו מוצפנים יסודות נתיב החיים. לא מדובר ב"מגדת עתידות" או ב"העלאה באוב", אלא בשפה של ידע עתיק, מקודד, מוצפן אשר דרכו ניתן לתאר, לחבר, להכיל את האפשרויות שעומדות לפני האדם ואיך עליו "לברוא" את עתידו שיהיה ההווה שלו שיהיה עברו. תפקיד המורה/המדריך אינו "גילוי העתיד" כי אם הנגשת האפשרויות לאדם והוא יבחר את עתידו. בניווט הלילי חיפשתי אנטנה גדולה עם אור אדום מעליה, ברגע שלא פגשתי אותה הבנתי שאני לא על הנתיב, זה שלא ראיתי את האנטנה, לא אומר שהיא לא שם, שהיא לא קיימת.

בכל אדם ואדם יש ידע, יש כאלו שקוראים לזה "ידע נשמתי" או הקול השישי, סוג של הדרכה "BUILD IN" שצריך לפתח ולהישמע לה, אם זה בעזרה ואם זה לבד. כמה פעמים "עשינו טעות" ובלב ידענו שזו עומדת להיות כזו? כמה פעמים התשובה הייתה לנו ברורה עוד טרם קרה המקרה? המסר היחידי שיש להפנים הוא שהאדם הוא המוציא לפועל את הניווט, הוא זה שיצליח בו או שילך בו לאיבוד. כלים רבים עומדים לרשותנו, אנחנו רק צריכים לקחת יוזמה ולהוציא אותה לפועל.לעשות.לא לתת לפחד לעצור או לעכב.

בסוף כל ניווט צבאי יש תחקיר, אשר מטרתו ללמוד על התכנון ועל המימוש בזמן אמת, וזאת במטרה לייצר ידע ולמידה למען הצלחת הניווט הבא. כך גם אנחנו צריכים לפעול, לנתח כשלון כמו גם לנתח הצלחה, לנסות ולחבר את המידע שהיה לפני עם התוצאה שקרתה לאחר המעשה, ללמוד ולהכיל את תהליכי החיים, ליצור תודעה חיובית, להיות ביוזמה, בגיוון ובבריאה. נתיב חיים מלא באירועים עד גבול האינסוף, המטרה אינה "להעביר נוכחות" כי אם להיות נוכחים ופעילים, מכיוון שכמו שמטפסים במעלה המדרגות, לכל מדרגה או שלב משמעות ותזמון מדויקים לזה שיבוא אחריו, כך גם החיים, מולידים ומייצרים לנו דרך נתיב החיים שלב אחר שלב, צעד אחר צעד, כאשר הבחירה בהדחקה או העלמות מסכנים את האיזון, היציבות, את המשך הדרך קדימה.

לאחר שתיקנתי את ציר הניווט והתחלתי לראות את נקודות האימות של הניווט, הביטחון החל לחזור, ההרגשה השתפרה, הכל הפך להיות נעים ומעודד וגם לניווט היו כבר נקודות סיום.

דרך צלחה!!!

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: