יום חמישי, 26 באפריל 2018, י"א אייר ה' תשע"ח
לפרסום חייגו: 050-5552559

בריאות וספורט בשוהם

כשהחורף יגיע, נחכה לו מוכנים

מאת: מור דואני, תזונאית, נטורופתית | משלבת בקליניקה הפרטית בין תזונה, מגע (שיצאו) ורפואת גופנפש | מרצה | מנחה סדנאות | 054-5606084

פורסם בתאריך:


הימים מתקצרים, הקרירות כבר מורגשת ומה שהכי מתחשק לנו זה לחזור הביתה לאווירה משפחתית חמימה.

כל זה נכון, אך חסרה פיסת מידע חשובה, עם בוא הסתיו ושינוי מזג האוויר, מתחילות גם הנזלות, ההצטננויות, בקרוב גם השפעות ועוד מיני תחלואים לא נעימים ומגבילי חיים.
היום נקדיש את הטור בדיוק לזה, איך לשמור על בריאות גם בעונת המעבר ובחורף.
לפני כן, האם ידעתם שזה “בריא” להיות חולה בין פעם לפעמיים בשנה? כך הגוף זוכה לאתגר את מערכת החיסון ולהשאיר אותה ב”כושר גבוה”, וגם כאשר אדם “חולה” בין פעם לפעמיים בשנה, לרוב המחלה היא עדינה, קלה יחסית, חולפת מהר וקל להתגבר עליה, כך שכולנו יוצאים מורווחים - הגוף נתן סיכוי למערכת החיסון לתפקד ולהתחסן וקיבל בתמורה “מחלה קלה” ואולי, מי יודע, אפילו כמה ימי מנוחה בבית.
עם זאת, יש מה לעשות כדי ל”נצח את הרעים”, את הפולשים העונתיים, הווירוסים שמגיעים בימים אלו.
להלן מספר עצות פרקטיות לישום מיידי ופשוט, כדי שנעבור את החורף בבריאות ובשמחה.
1.    בואו נקפיד לצרוך מספיק נוזלים.
    אמנם פחות חם ואנחנו חשים פחות צמא, אבל הגוף שלנו זקוק לכמות נוזלים משמעותית על מנת להזין עצמו מחד ולסלק חומרים מזיקים מאידך. ההמלצה היא לשתות משקאות חמימים ולא ממותקים כמו חליטות עלים או פירות יער שטעימות לכם.
    מרקים מהווים תרומה לנוזלים באופן מיטבי, היות והם גם טעימים, גם מחממים ואנו לא חשים שאנו מכניסים נוזלים לגוף באופן מיוחד.
    מים - גם בעונות הסתיו והחורף חשוב מאד לשתות מים, כשתקפידו לשתות מים לא קרים, תצליחו לשתות הרבה יותר בקלות.
2.    תזונה עשירה בוויטמין C שיגביר את החוסן יחד עם חיזוק רקמת החיבור העדינה והפגיעה של הריריות, שמועדות לפורענות בחורף.
    לשם כך בואו נהנה מאכילה של קיווי, גמבה, אפונה ירוקה, פירות יער, עלי מורינגה, תות שדה, ברוקולי וכרובית.
    על מנת ליהנות מאיכויות הוויטמין C בעוצמה, כדאי להוסיף גם מזון עשיר בביו פלבינואידים, מילה ארוכה שמתארת את האיכויות נוגדות החמצון של הירקות והפירות הצבעוניים העזים כמו נבטים, פירות יער, שעועית ירוקה, תפוחי עץ, ברוקולי, ענבים, דובדבנים ותה ירוק.
    ההמלצה היא כמובן לצרוך את רכיבי התזונה האלו מהמזון ועם זאת אפשר להיעזר בתוספי מזון שיסייעו באופן נקודתי לצורכי הגוף.
3.    מזון עשיר באבץ יעזור לנו מאד להתמודד עם האתגרים של עונות המעבר והחורף, היות והוא משתתף בתהליכים רבים החשובים לתחזוקת הגוף.
    אז בואו נוסיף לתזונה שלנו בזמן הקרוב זרעי דלעת וחמנייה לא קלויים, טחינה, פיסטוק חלבי לא קלוי, חלמון ביצה איכותית, אפונה, עדשים ומוצרי בשר איכותיים שיתרמו לגופנו כמויות אבץ חשובות ונחוצות לבריאות.
    אם בכל זאת אתם מוצאים את עצמכם עם דלקת גרון או כאבי גרון מציקים, אני ממליצה למצוץ לכסניות של אבץ, זה יקל במידי על הכאב וגם יתמוך בריפוי המקומי של התופעה.
4.    אנו נוטים לחשוב על פרוביוטיקה בהקשר של תחזוקת מערכת העיכול, עם זאת, גם לתחזוקת מערכת החיסון, הפרוביוטיקה נחוצה לנו.
    הדרך לעשות זאת היא באמצעות אכילת מזון מותסס בייתי, אמיתי, כמו ירקות מותססים או קפיר, או בתוסף איכותי של פרוביוטיקה.
5.    מה דעתכם להוסיף כורכום למנות החמימות והנהדרות שאנחנו הולכים להכין? הוא יחזק את מערכת החיסון באמצעות התכונות נוגדות הדלקת.
    ההמלצה הטובה ביותר היא לצרוך שורש כורכום טרי או מיובש, או אבקת כורכום איכותית או תוסף כורכום בכמוסות (התוסף צריך להיות מותאם על פי הצורך, עדיף להתייעץ עם איש מקצוע).
6.    תרומה חשובה מאד לבריאות שלנו בחורף קשורה גם להיגיינת שינה איכותית וסדירה.
7.    בואו נקפיד על מחשבות חיוביות וראייה בהירה של הטוב, זה יעזור לנו לעבור את החורף בנועם ובבריאות מיטיבה.

 

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: