יום ראשון, 18 באוגוסט 2019, י"ז אב ה' תשע"ט
לפרסום חייגו: 050-5552559

המשפחה שלי בשוהם

משפחה-ילדים-נוער-שוהםנט

תזונה מבריאה ומרזה

הדס ארליך - נטורופתית - מגישה טיפים לתזונה מבריאה ומרזה

פורסם בתאריך:


טיפים לתזונה מבריאה ומרזה

שינה – כן בדיוק, שינה טובה לבריאות בהרבה היבטים בהקשר לתזונה, בשינה מתבצע חילוף החומרים מצויין ואף מאפשר לרזות במידת הצורך.
מומלץ 7-8 שעות J

ארוחת בוקר – ארוחה זו הכי חשובה ביום כבר אנו יודעים מתוך דבריו של הרמב"ם,

"בבוקר תאכל כמו עשיר בצהריים כמו בן עשיר ובערב כמו אביון" !
וזה על שום מה? והיה וארוחת הבוקר מלאה ומשביעה, אנו מקבלים מספר דברים:

א. חילוף החומרים בגוף גבוה מאוד לפחות 25% בשעות הבוקר. 

ב. אנו נרגיש שובע במהלך כל היום. וזה אומר לארוחות הבאות פחות נגיע מורעבים.
ג. נהיה מרוכזים יותר
ד. חדורי אנרגיה ומוטיבציה

פירות -  פירות הן למעשה פחמימות אך אם אוכלים אותם עם שומן מהצומח כמו שקד או אגוז כמו: אגוז מלך, או גרעינים כמו גרעיני דלעת/חמניות הם אלה שיורידו את האינדקס הגליקמי של הפרי.

*אינדקס גליקמי = פירוק הפחמימות והשפּעתן על רמת הגלוקוז בדם, ככל שהפחמימות מתפרקות מהר יותר, הן ישפיעו על עלייה גבוהה יותר של סוכר בדם ובכך האינדקס הגליקמי יהיה גבוה יותר, כמו פחמימות ריקות (עוגות עוגיות, חיטה). לעומת זאת, פחמימות אשר מתפרקות לאט יותר, (פחמימות מורכבות כמו: דגנים מלאים כגון: כוסמת, גריסים, קינואה) עליית הסוכר בדם תהיה הדרגתית למערכת הדם, ולכן יהיו בעלות אינדקס גליקמי נמוך.

חלבונים - העשירו את התפריט בחלבונים בכלל ובפרט חלבונים מהצומח = קטניות!

כמו: חומוס, אפונה, עדשים, שעועית לבנה/שחורה/אזוקי מאש, פולי סויה, אדממה,
ולמה קטניות? הערך שלהם כחלבונים הוא שעצם תהליך העיכול שלהם שורף עד 30 אחוז מהקלוריות שהם מכילים והם עשירים בסיבים תזונתיים. ומעל הכל מעניק תחושת שובע לאורך זמן, שיוביל לירידה במשקל.

ובנוסף קטניות הן בעלות אינדקס גליקמי נמוך מלבד פול.

מים – כ- 70% מגופינו, חשוב לשתות מים בכלל אך אם חזרתם הביתה רעבים במיוחד ועליכם להכין לאכול, שתו לפחות שתי כוסות מים, מיד תחושו הקלה ברעב.

מזון בשלמותו ופחות גרוס – שיבולת שועל גסה עדיפה מאשר דקה, ככל שתהיה יותר גסה ככה בריאה למערכת העיכול לפחות משתי סיבות:
א. מערכת העיכול  "תבזבז" יותר אנרגיה בגריסת המזון.
ב. מכילה יותר סיבים.

הימנעות ממוצרים של 0% שומן -  מכילים יותר חומרים משמרים !
לכן עדיף עד 3%-5% שומן.

פעילות גופנית – מכל סוג שתבחרו שמרגיש לכם טוב - העיקר לזוז!
לפחות 3 פעמים בשבוע.

הפחתת רצון וצורך במתוק או פחמימות – במידה ומרגישים כי הדבר בלתי נשלט, תמיד ניתן להעזר ברפואה טיבעית כמו צמחים בחליטות שבהחלט יודעים לעשות את העבודה בחוסר רצון למתוק לדוגמא: ג'ימנמה

ירקות ירקות ירקות – כמה שיותר בכל צורה ככה טוב (חוץ מטיגון), לפחות 5 צבעים ביום. לכל צבע יש יחודיות משלו ועוזר לאתר אחר בגוף
א. יש בהם סיבים תזונתיים – אוכל מצויין לחיידקי המעיים שלנו (פלורת המעי) קו הגנה ראשון בגופינו
ב. עוזרים ליציאות תקינות
ג. עור פנים ועור בכלל
ד. מערכת חיסון

ה. עשירים בנוגדי חימצון שטובים כנגד הרדיקלים החופשיים
ו. ויטמינים מינרלים והרבה
ז. מגבירים תחושת שובע ומצוין לירידה במשקל. (עשו עם עצמכם ברית וחיתכו כל יום 5 ירקות לפחות על הבוקר למשך כל היום).

לאכול ראשית את הסלט או המרק בארוחת ערב או צהריים, ישביע מצויין והצורך לאכול את הפחמימה יפחת (לא להימנע רק להפחית).

ארוחת ערב – לסיים לאכול מוקדם עד השעה 20:00, חילוף החומרים בשעות הערב נמוך בגופינו.

לאכול לאט לשים לב שלועסים ופחות "בולעים", אנו משיגים בכך מספר דברים:
א. גריסה טובה יותר למערכת העיכול וספיגה טובה.
ב. הרצון להמשיך ולאכול יפחת בהדרגה במהלך הארוחה,
ג. אנו קשובים לגוף ולומדים לראות אם הוא רעב "בעין" או "בבטן".

ארוחות ביניים מאוד חשובות – כלומר 5 ארוחות ביום - מצוין.

לאהוב את המזון שנכנס לגופינו, לגוף יש דרכים משלו להראות לנו איך הוא פחות אוהב ופחות מקבל את המזון, כלומר לא אוהבים מזון מסוים - לא אוכלים!!!

מאחלת בריאות טובה, ואני כאן לכל שאלה

 


המידע הכתוב בכתבה אינפורמטיבי בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי.

 

לייעוץ נטורופתי: 054-5485146 הדס ארליך

ולקריאת כתבות נוספות באתר של הדס

https://www.hadas-naturopathic.com/recommand

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: