יום ראשון, 21 ביולי 2019, י"ח תמוז ה' תשע"ט
לפרסום חייגו: 050-5552559

כתבות מגזין בשוהם

כתבות בשוהם,אנשים בשוהם,מסיפורי שוהם,עסקים בשוהם,

כחו"ל לבן - דֶדִי וגיורא כובשים את העולם

לאן בא לכם לטוס? בינינו, מה זה משנה. העיקר שהמחיר יהיה ברצפה, נכון? מי שפיצח את האניגמה הזו, שנקראת “הנוסע הישראלי”, הוא דדי רשתי ממושב בן שמן, שיחד עם חברו גיורא מנדל, פיתח את אפליקציית חוליו. 4 שנים ומיליון הורדות אחר כך, יש להם תובנות מעמיקות לגבי הישראלים והרגלי הנסיעה שלהם. מהמרפסת בבן שמן הם מספרים על האפליקציה שכל העולם מדבר עליה

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

גאילי שיף

מאת גאילי שיף

הישראלים ספונטניים. לא, זו לא שורה מאתר היכרויות, זו תובנה פשוטה שגיורא מנדל, כמו הרבה סוכני נסיעות הגיע אליה. בשונה מהם, הוא החליט לעשות עם זה משהו והרים טלפון לדדי רשתי, חבר ואח ושותף לחלומות. ביחד, הם בנו את אפליקציית חוליו ומאז הם דוהרים קדימה ולא מתכוונים לעצור לרגע. העשייה של השניים מעוררת השראה, לא רק בגלל ההצלחה הגדולה ויוצאת הדופן והידיעה שחי בינינו אחד ש”עשה את זה”, אלא בגלל שבסופו של יום, זה סיפור על זוגיות מקצועית וחברות קרובה שגוברות על כל המכשולים ועל השניים שמצליחים לראות את הטוב האחד בשני ולהביא את הטוב הזה לתוך עסק אחד.

עזוב ברצלונה, יש לי פארג

דדי רשתי בן 46, נשוי לגלית, מתגורר במושב בן שמן. העירוני לשעבר התחתן עם קיבוצניקית ומצא את עצמו מחפש בית במושב, “לא היה דרוש שכנוע, הגענו למושב והתאהבנו בו”, הוא מספר. בבן שמן נולדו שלושת הילדים ודדי בנה לעצמו עסק עצמאי ומצליח של ייבוא מוצרים מסין והמזרח, אותם הוא מוכר בסיטונאות. החיים היו נינוחים ורגועים, אלמלא נכנס לחייהם גיורא מנדל (43), נשוי בשנית ואב לילד. “את גיורא הכרתי כאשר הוא עבד אצלי לפני הרבה מאוד שנים”, מספר דדי, “הפכנו לחברים ממש וככל שהשנים עברו, גם כאשר גיורא המשיך לעבודות אחרות, הקשר נשמר והתהדק, הוא ממש בן בית אצלינו. הראש של גיורא עובד כל הזמן ולאורך השנים הוא היה מתקשר מדי פעם עם רעיון למיזם אחר שאנחנו פשוט “חייבים להכנס אליו” וככה נשאבתי להרפתקאות שונות ומשונות”, “שכשלו”, מוסיף גיורא, “היו לנו די הרבה מיזמים משותפים ורובם כשלו”.

מה המניע להתנסות בעוד מיזם ועוד אחד, גם אחרי כישלונות?
דדי: “מבחינתי זה העניין והרצון לעשות דברים חדשים, הסקרנות להתנסות בתחומים שונים, האופי היזמי שלי והאהבה לגיורא, שהראש המקורי והמיוחד שלו תמיד הדליק אותי”.
גיורא: “מבחינתי המניע הוא הרצון להתחיל ולגמור את היום על המרפסת. אני אדם עצלן וזו המוטיבציה היחידה שלי”.
דדי: “הוא עצלן בראש, לא בביצוע. בפועל גיורא עובד קשה מאוד כדי להגיע למטרה שלו וזו בעיני גם אחת התכונות החשובות אצל יזם: לדבוק במטרה ולא להתייאש כשלא מצליחים”.
 

באיזה תחום התנסיתם?
דדי: “המון תחומים, כל חודש-חודשיים גיורא היה מעלה רעיון חדש ואני הייתי נגרר אחריו להרפתקה, למרות שהייתי פסימי לגבי רוב הרעיונות”.
גיורא: “פעם פתחנו חנות לכלי בית בבני ברק, נכנסה לנו משאית בחנות ובאותו לילה בזזו לנו חצי מהסחורה. שאר הזמן היה עולה מהרחוב ביוב והורג אותנו, זו היתה חוויה מטורפת. פעם אחרת היה לנו קיוסק בשם “פרה פרה” ברחוב שינקין בתל אביב”.
דדי: “זה דוקא היה עסק מאוד מצליח. סגרנו אותו כאשר הבניין שבו היינו, נכנס לתהליך של הריסה ושיפוץ”.
גיורא: “היה לנו עסק של הרצת אופנועים, היה עסק של מכירת ציוד לתינוקות יד שניה, היתה לנו מסעדה בתל אביב שנכשלה והיו עוד”.

למה העסקים הללו לא הצליחו?
גיורא: “ציוד התינוקות הקדים את זמנו ומסעדנות זה מקצוע שאם אתה לא מכיר אותו, אין לך מה לחפש בו. תמיד היתה סיבה, אבל זה לא הזיז לנו. המשכנו לרעיון הבא”.
אחרי קרוב ל-15 שנות הכירות וחברות, בהן דדי ממשיך עם העסק העצמאי שלו וגיורא ממשיך להחליף עבודות ולחלום חלומות, גיורא התייצב בתחום התיירות והתמיד בו למעלה מ- 6 שנים, כשהוא מנהל סוכנות נסיעות. באופן טבעי, דדי נעזר בגיורא בכל הטיסות שלו לחו”ל לצורך עבודה ותיירות וכך, ערב אחד, כשהם שרועים על הספה בביתו של דדי במושב, מחפשים לדדי ואישתו טיסה לברצלונה, זה קרה.
דדי: “ביקשתי מגיורא שימצא לי כרטיס לברצולונה והוא אמר, “עזוב, יש לי מחיר לבודפשט”. אמרתי לו, “אני רוצה ברצלונה”, הוא ענה, “עזוב, יש לי מחיר מצוין לפראג לתת לך”. שאלתי אותו, “מה עושות חברות התעופה עם אותם המקומות שהן לא מצליחות למכור ברגע האחרון, האם הם הולכים לאיבוד?” והוא ענה שכן, ככה זה בענף התעופה האזרחית, יש פחת”.
לא עברו 48 שעות מהשיחה המנומנמת הזו בין השניים ובשעה 07:30 בבוקר, הטלפון מצלצל אצל דדי.
דדי: “גיורא על הקו, “יש לי רעיון”. טוב, אני רגיל לזה ושואל, “מה הרעיון?”, והוא עונה, “נבנה אפליקציה של כל המקומות האבודים בטיסות”. אמרתי לו, “רעיון מעולה, לך על זה”. באמת חשבתי שזה רעיון טוב, אבל זה היה משהו אחר ושונה מכל דבר שעשינו בעבר. הוא ענה לי, “אני רואה שאתה לא רציני”. אמרתי לו שאני באמת חושב שזה רעיון טוב וכדאי לנסות והוא אמר, “רק אם הולכים על זה ביחד”. איזו ברירה היתה לי? התיישבנו והתחלנו לפתח את הרעיון”.
חו"ל - יואו!
אחרי שנים של יזמות משותפת, יצאו החברים למסע חדש. הפעם לא מדובר בחנות או מסעדה, אלא בעסק ווירטואלי שמבוסס על רעיון חדשני וראשוני. “הקמת חוליו היתה מיוחדת מההתחלה, בעיקר כי מה שהוביל אותנו זה הזיהוי של צורך שהגענו אליו משני הכיוונים – אני כצרכן וגיורא כאיש מקצוע בתחום הנסיעות”, אומר דדי, “זה היה עסק מאוד שונה ממה שהורגלנו להקים, אבל כבר מההתחלה זיהינו בו את העניין, האתגר, הריגוש והידיעה שאנחנו קופצים למים מאוד עמוקים, בבריכה של ‘הגדולים’ והיה ביטחון שעלינו על רעיון אמיתי שיש לו סיכוי לתפוס”.
 

עד כמה זה קריטי שגיורא מגיע מתחום הנסיעות?
גיורא: “הניסיון שלנו לימד אותנו שעם כל הכבוד ליכולות ניהול, כאשר אתה לא מבין בתחום, אתה נדון לא פעם לכישלון. זה מה שקרה עם המסעדה שלנו. בזכות ההיכרות שלי את תחום הנסיעות, ידעתי שזיהינו כאן איזה ‘בליינד ספוט’ ויש לאן להכנס ולתת פתרונות ייחודיים”.
כל אחד הביא לחוליו את היתרון היחסי שלו: גיורא, את החזון והלהט והידע המקצועי ודדי את הגב הכלכלי, יכולות הניהול והשקט הנפשי שבו הוא מתנהל ומשרה אווירה של רוגע סביבו.
 

נוח לעבוד בשניים?
דדי: “מאוד. אני חושב שזה המודל הנכון. מאוד קשה להרים סטארטאפ לבד וכשאתה עם שותף, אז תמיד יש מי שמגבה אותך ומאזן אותך ומשלים אותך. החכמה כמובן היא למצא את השותף הנכון”.
גיורא: “אחד החסרונות בשותפות הוא קבלת ההחלטות המשותפת. זה תהליך לא קל שמכיל בחובו אין ספור אפשרויות לפיצוץ, אבל השיח הזה מוביל לפחות אצלינו, להחלטה משותפת שמשקפת את טובת העסק באופן הכי טהור ונקי שאפשר”.
 

אז מה זה חוליו, סוכנות נסיעות באפליקציה?
דדי: “חוליו היא לא סוכנות נסיעות, אנחנו מוכרים מוצר שסוכנויות הנסיעות לא מוכרות וכאן הגדולה של חוליו. יצרנו קשרים עם חברות התעופה ואמרנו להם כך: “יש לכם כרטיסים שנתקעתם איתם? יש לכם כרטיסים שעד הרגע האחרון לא נמכרו? תנו לנו למכור לכם בקונסיגנציה את הכרטיסים.
בהתחלה, חוליו היתה פעילה בלילה, בין השעות 22:00 ועד 10:00 בבוקר. בשעות האלו סוכנויות הנסיעות לא פעילות ואנחנו מכרנו את הכרטיסים שנותרו לחברות מהרגע להרגע במחירים זולים בהרבה ממחיר כרטיס רגיל”.
גיורא: “נכנסנו לבריכה של כרישים ושחינו מתחת לראדר שלהם. היינו מוכרים כרטיסים בטווח של 24 שעות לפני הטיסה וזה עבד. היה כאן מוטיב של הפתעה והתרגשות – אנחנו עצמנו לא ידענו בשעה 18:00 מה הולך להיות ואילו יעדים נקבל. ההתרגשות הזו היא אותה התחושה שיש למי שנכנס לחוליו – הוא לא יודע מה יהיה, הוא פתוח לאפשרויות שיוצגו לו”.
האפליקציה הצליחה מעל ומעבר לכל דמיון וחלום של השניים. שמה של חוליו עבר מפה לאוזן והישראלים החלו להוריד את האפליקציה ולעשות בה שימוש.
דדי: “מרגע שהרעיון עלה במוחינו ועד שעלה לאוויר, עברו 8 חודשים בלבד. עלינו ב-1 באוגוסט, בשיא העונה ורכבנו חזק על הגל. היינו מאוד מוכנים ומתוכננים והרעיון תפס ועבר מפה לאוזן. הוזמנו לתוכניות בוקר, התקשרו לראיין אותנו לעיתונים. בלי שום שיווק והשקעה בפרסום, האפליקציה הפכה לדבר הכי חם ומדובר”.
גיורא: “זה מוצר ויראלי, בסופו של דבר אנחנו מוכרים חלום – טיסה בזיל הזול. מהיום שהקמנו את חוליו, השקענו 70 אלף ₪ בשיווק, זה כלום. המוצר מכר את עצמו”.
אחרי עשרים שנות היכרות, עשרות מיזמים כושלים וחוליו אחד, דדי וגיורא היו סוף סוף על הסוס עם אפליקציה שהדהימה בהצלחתה. מי שחושב שכאן תמו הצרות, טועה: ההצלחה הכבירה הפתיעה לא רק את דדי וגיורא, אלא גם את האפליקציה עצמה, שקרסה בבת אחת. “היינו באוויר וכולם עפו על חוליו”, מספר גיורא, “אלפי הורדות ואנחנו מאושרים. ערב אחד הופענו בתוכנית ‘לילה כלכלי’ והצגנו את חוליו ומיד לאחר מכן החלו הורדות של האפליקציה בכמויות הולכות וגוברות, עד שברגע אחד השרתים נפלו והאפליקציה שלנו קרסה”.
דדי: “היינו ערוכים להורדות של עד 1,000 איש ביום ולא 5,000 איש ברגע אחד. המערכת שותקה לחלוטין ואנחנו, בשיא העונה וההייפ על האפליקציה, פתאום לא היינו באוויר, זה היה רגע קשה מאוד”.
הרגע הזה נמשך כשבועיים. דדי וגיורא, שכבר נגעו בהצלחה, ראו איך מעשי ידיהם טובעים בים הטכנולוגיה. “עברנו משבר קשה”, מספר דדי, “לא ידענו מה לעשות, זה היה גדול עלינו. אנחנו יזמים, אנשי עסקים עם רעיון טוב ויכולת ביצוע גבוהה, אבל העולם הטכנולוגי היה זר לנו. הבנו שאנחנו חייבים להכניס לעסק אנשים שבאים מהעולם הזה והיה לנו המזל להכיר שני אנשים, בכירים בתחום, שנכנסו לשותפות איתנו ובנו את האפליקציה מחדש, בצורה שמותאמת לנפח התעבורה שלה”.
למרבה המזל, הציבור לא איבד את האמון באפליקציה וחזר אליה ומאז החברה בגרף עולה. בשנת 2014, דדי וגיורא השקיעו 2 מיליון שקלים בפיתוח השירות, אבטחת המידע והממשק.
גיורא: “אנשים חושבים שבגלל שחוליו מצליחה, אז הכסף נופל עלינו משמיים, אבל זה לא כך. היו הרבה מאוד השקעות ותשומות בפיתוח ותחזוקה של האפליקציה ורק בשנת 2015 הפכנו לריווחים. היום החברה נמצאת בבעלות שלנו ושל שותפינו, קבוצת גוליבר ושותף נוסף שנשאר מאחורי הקלעים ומגלגלת עשרות מיליוני שקלים בשנה”.
דדי: “בשנה הראשונה היינו 24/7 בעסק, עד כדי כך שהטלפונים האישיים שלנו הופיעו בשירות הלקוחות. הייתי מקבל טלפונים באמצע הלילה מאנשים שישבו בכייף שלהם וגלשו באפליקציה ובא להם לשאול שאלה. הייתי מתעורר מהשינה ועונה להם”.

אלו שינויים עשיתם בחיים שלכם נוכח ההצלחה?
דדי: “לא עשינו שום שינוי. אנחנו ממשיכים עם החיים, שקועים בגידול הילדים ועבודה, חושבים על פיתוחים אחרים. אני עדיין מנהל את עסקי הייבוא מסין ומרכז את המאמץ בהתמודדות עם הרעיונות של גיורא שלא מפסיקים לזרום”.
גיורא: “לאורך כל השנים, גם כשהיינו 100 אחוז בפיתוח וההקמה של חוליו, דדי המשיך עם העסק שלו. כרגע אנחנו משקיעים הרבה מאוד זמן באפליקציה החדשה שאנחנו משיקים בימים אלו”.


חיים מטיפים
אפליקציית חוליו הושקה בישראל ונשארה בתחומי הארץ. ההחלטה לא להוציא את חוליו לשיווק עולמי היא תוצר של הבנת המוצר והשימוש שלו. “חוליו היא יזמות ישראלית קלאסית, תלויית מקום ותרבות”, מסביר גיורא, “היא מהירה וחוצפנית ויוצאת מהקופסא ומיועדת לקהל דומה, כזה שמקבל החלטות מהר ומסתגל במהירות לשינויים”.
דדי: “זה נכון משני הכיוונים, גם מהצד של הפיתוח וגם מהצד של המשתמש. מהצד של הפיתוח, כל העסק מבוסס על הקשרים שיצרנו עם חברות התעופה וכמו בארץ, גם חברות התעופה הרבה יותר פתוחות ו”שכונתיות” מאשר בחו”ל. כל הסחר מכר שלנו הוא “שכונה”. אנחנו מציעים להם להעביר אלינו את הכרטיסים שנשארו להם ברגע האחרון והם עושים זאת. בחו”ל, כדי להגיע לסיכומים עם לופטנזה, זה סיפור של פגישות ומצגות ופרזנטציות בפני ארבעה דרגים לפני שמגיעים לדבר עם מי שמקבל החלטות. בארץ, דופקים בדלת ונכנסים. הכל מאוד לא פורמלי ונגיש. באנו עם רעיון טוב, הם הבינו שזה נכון וטוב גם להם וזרמו איתנו. איפה אפשר לעשות כזה דבר בחו”ל?”.
גיורא: “מהצד של הקהל, אנחנו כישראלים יודעים שכאן לא מתכננים לטווח רחוק. אם זה לא טיול בר מצווה שקובעים מראש או טיול משפחתי רב משתתפים, הישראלים לא קובעים נופשים בטווח של חודשים. יש כאן תרבות של מילואים וגיוס פתאומי ומלחמות שעלולות לפרוץ בכל רגע וזה מאוד משפיע על תרבות הבילויים והנסיעות. זה הופך אותנו למאוד ספונטניים ביחס לאירופאים והאמריקאים ועל זה בנוי חוליו, על היכולת לקבל החלטה מהירה ולמקסם את החיסכון בנסיעה”.


מהם האלמנטים המשמעותיים בקבלת החלטה על טיסה לסופ”ש?
גיורא: “בחוליו הבנו שמה שמוביל זה לא היעד ולא הזמן, אלא המחיר. אם אני אתן לך לטוס לאמסטרדם ב- 100 דולר, לא תטוסי? את תארגני את זה כך שיתאים לך. זה התאים לאופי הישראלי וככל שחוליו תפס, הישראלים התאימו את עצמם לקונספט ושינו הרגלי צריכה. אם בהתחלה חוליו היה למשוגעים, היום כבר מקובל שזוג או שני זוגות חברים קובעים טיסה לסופ”ש הבא, ללא יעד. הם אומרים, נראה מה יהיה בחוליו, נכנסים ביום רביעי ובוחרים בין טיסה מוזלת לאמסטרדם או ברלין וסוגרים במקום את העניין. זה מרגש וזה חלק מכל העניין של נסיעה לנופשון קצר, כייף וריגוש”.
היום, כשהם כבר מומחים בתחום הנסיעות ומכירים את חברות התעופה ואת האפשרויות הטכנולוגיות, דדי וגיורא, ביחד עם השותפים האחרים, פנו לפיתוח אפליקציה שתשרת גם משתמשים בחו”ל. האפליקציה החדשה שלהם נקראת Hidden Flights והיא מושקת בפריסה עולמית. הקונספט הפעם הוא סריקה וחשיפה של כרטיסים מוזלים שחברות התעופה “מסתירות” מהציבור.


במה התוכנה הזו מחדשת בשירות לנוסע?
גיורא: “בכל טיסה, בכל מטוס, יש מקומות שנמכרים במחירים מוזלים משמעותית. הבעיה היא לדוג את הכרטיסים הללו בתוך הטיסה, כי לחברות התעופה יש אינטרס למכור את הכרטיסים היקרים יותר. אנחנו פיתחנו אלגוריתם שסורק את כל לוחות התעופה של החברות ומציף את המחירים המוזלים, גם בטווח של חצי שנה מראש”.
דדי: “בשונה מחוליו, שבנוי על הספונטניות והזמינות המיידית, כאן אפשר לתכנן מראש גם חודשים ולרכוש את הכרטיסים ולכן האפליקציה הזו מותאמת לשימוש בארץ ובחו”ל. כאן, אנחנו לא עומדים בקשרי עבודה ויחסים עם חברות התעופה - הן לא משתפות פעולה איתנו ולא מעבירות לנו מידע. אנחנו “פולשים”, באופן חוקי כמובן, לאתרים שלהם וסורקים אותם”.
גם ב-hidden flights עיקרון ההתמקדות במחיר נשמר, מתוך הנחה שזה מוטיב משמעותי גם בתכנון לטווח ארוך. “אנחנו לא נותנים חיפוש לפי תאריך, אלא מציפים את הכרטיסים במחירים המוזלים”, אומר גיורא, “לא פעם, במיוחד כשקובעים נסיעה מראש, אפשר וגם רצוי לקבוע את יום הטיסה לפי המחיר. אם ביום א’ בעוד חצי שנה, מחיר הכרטיס יהיה 350$ וביום ב’ יש כרטיסים ב-120$, אז וודאי שכדאי לצאת ביום ב’”.


איך חברות התעופה מתמודדות עם מה שאתם עושים?
דדי: “לחברות התעופה וסוכנויות הנסיעות השונות, גם אלו שבאינטרנט, יש מאגר משותף של טיסות שממנו הם שואבים את המידע. אנחנו נכנסים למערכות של החברות עצמן ומזהים את הכרטיסים החבויים, אלו שלא ייצאו לשיווק אלא ברגע האחרון. וודאי שהן לא אוהבות את זה וגם מנסות להתמודד עם הסריקה שלנו באמצעים טכנולוגים על ידי חסימות כאלו ואחרות. האתגר שלנו הוא לעקוף ולהתגבר על החסימות הללו”.


האם זו עוד חברת נסיעות כמו אחרות באינטרנט?
גיורא: “לא, זו לא סוכנות נסיעות. התשלום מתבצע אצלנו, בממשק נוח וידידותי, אבל מועבר לחיוב אצל חברת התעופה שממנה הכרטיס נרכש. יש לנו שירות לקוחות שמסייע ותומך, אבל העסקה מתבצעת ישירות מול חברת התעופה. אין לנו עמלות של סוכני נסיעות, כי אין לנו שיתוף פעולה עם החברות”.
אם אתם לא גוזרים עמלות מהמכירות, אז....ממה אתם מרוויחים?
דדי: “מטיפים”.
נו, ברצינות.
גיורא: “בשיא הרצינות. בסוף כל עסקה, אנחנו פונים לקונה ושואלים אותו אם הוא מרוצה ואם הוא מעוניין לתת לנו טיפ על השירות שעשינו לו, או לעשות לנו שיתוף (share) בפייסבוק”.


ואנשים משתפים פעולה עם תשלום וולונטרי?
דדי: “לגמרי, הממוצע הוא 10$. אנשים אוהבים לתת טיפ לשירות טוב, במיוחד כשהם לא חייבים לתת. גם הישראלים, משאירים טיפ וגם מילה טובה”.


אפשר להרוויח ככה?
גיורא: “אנחנו עדיין בהתחלה, אז כל הרווחים חוזרים לעסק ולא הכנסנו עדיין פרסום, אבל נגיע גם לזה. כרגע הכסף מגיע מחוליו, אבל הפוטנציאל של האפליקציה הזו גדול יותר. יש לנו 100,000 הורדות מאז שהשקנו את האפליקציה בסוף מרץ ודווקא הדרך הזו, ההתחלה, היא כל הכייף שלנו”.
דדי: “הכסף הוא לא היעד. העניין שלנו הוא בתהליכים, בעולמות החדשים שאנחנו לומדים להכיר, ברעיונות ובאנשים שאנחנו פוגשים בדרך הזו וכל אלו מעוררים בנו השראה וזה התגמול האמיתי והסיבה שאנחנו עושים את זה”.
במרפסת הבית בבן שמן, בשעת בוקר מאוחרת, העניינים נראים נינוחים. אומרים שלא נכון לערבב ביזנס ופלז’ר, אבל אצל דדי וגיורא זה עובד. האישיות הקופצנית של גיורא, הצבעוני והפחות מסגרתי, פוגשת את השקט של דדי, אחד שיודע מי ומה הוא. הם משלימים אחד את השני ומפרגנים זה לזה מכל הלב. היום, לחוליו יש מנכ”לית חדשה והיא מובילה את העסק והשניים שקועים בסטארט אפ החדש. כרגע הם לא מעוניינים להשקיע בסטארט אפים אחרים ולפניות שמגיעות אליהם הם עונים בשלילה. “הרבה צעירים פונים אלינו ומבקשים להתייעץ”, אומר דדי, “ואנחנו עוזרים ונותנים עצות בשמחה, גיורא גם מרצה במכללות בנושא סטארט אפים”. “כן”, אומר גיורא, “אני, שבקושי סיימתי 12 שנות לימוד, מרצה במכללות”. מרגיש סגירת מעגל? “מרגיש נקמה מתוקה”, הוא צוחק.


אתם לפחות מבלים יותר בחו”ל? נוסעים בזול, עושים חיים?
גיורא: “אני נוסע די הרבה, סופ”ש פה ושם, תמיד אהבתי. דדי יותר טיפוס של בית”.
דדי: “אני עף בכל פעם שאני פותח את חוליו או את האפליקציה החדשה ומדי פעם מתכנן לי איזו חופשה”.


מתי החופשה הבאה?
דדי: “סופ”ש הקרוב, לחופשת צלילה עם הילדים באילת”.


טסים דרך חוליו?
דדי: “נוסעים באוטו, ישנים באוהל”. ■

 

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: