יום שני, 24 בספטמבר 2018, ט"ו תשרי ה' תשע"ט
לפרסום חייגו: 050-5552559

המלצות לשעות הפנאי בשוהם

המלצות לבילוי לתושבי שוהם והסביבה, שבועות בשוהם, פסח בשוהם, פורים בשוהם, ראש השנה בשוהם, פסטיבלים בשוהם, דרום אדום בשוהם, שבע מוזות בשוהם, המלצות בשוהם והסביבה , פסטיבל היין בשוהם, טיולים בשוהם,פארק שוהם

מסלול טיול

עין ימין וגבי ימין - אחרי השיטפונות

פורסם בתאריך:

עין ימין וגבי ימין

‏‏תיאור קצר: לאחר מספר שיטפונות נדירים, בריכת עין ימין וגבי ימין מלאים במים. מי המעיין עין ימין נובעים בין מצוקיו התמירים של נחל ימין. מי המעיין ממלאים שתי בריכות - בריכה עליונה שנמצאת בתוך כוך בסלע ובריכה תחתונה אליה זורמים המים. לאחר שיטפונות בנחל ימין ממלאים מי השיטפונות את השטח שהרחב שבחזית שתי הבריכות ויוצרים בריכה שלישית – בריכת חול שמתפרסת על פני שטח רחב.

איך מגיעים: מגיעים לצומת רותם בכביש 25 ופונים דרומה לכביש 206 לכיוון מפעלי אורון והמכתש הגדול. אחרי כ-9.6 קילומטר, פונים שמאלה לכביש 227 לכיוון מעלה עקרבים והמכתש הקטן. נוסעים כ-3.2 קילומטר, עד שלט המפנה ימינה למעלה ימין. פונים לרחבה הגדולה בה חונים.

מה כותבים בוויז: צומת רותם

מסלול ההליכה: ממקום החנייה נצא לכיוון מעלה ימין, עם השביל המסומן בירוק. אחרי כקילומטר נחלוף על פני  שלט ירוק, ונמשיך עוד כ-100 מטר, עד קצה המצוק. נרד במדרגות סלע, בתחילה בתלילות ולאחר מכן בירידה מתונה עד בריכות עין ימין.

תשלום ושעות פתיחה: ללא תשלום, ללא הגבלת שעות.

אורך המסלול: 2.6 קילומטר, זמן הליכה: כשעה.

דרגת קושי: קלה.

באדיבות “מסלולים - להתאהב בארץ מחדש”

צילומים: ערן ודוד גל אור, מסלולים

למידע מפורט על המסלול ולניווט לנקודת החנייה: סדרת ספרי הטיולים 365 מעיינות, מעיין לכל יום

ובאתר ואפליקציית מסלולים > להתאהב בארץ מחדש www.maslulim-israel.co.il

מסלולים להתאהב בארץ מחדש”, חברת טיילות והוצאה לאור.

הרעיון העומד בבסיס החברה הינו חברתי וחינוכי, והיא מובילה שינוי תפיסתי בתרבות הטיולים בישראל. “מסלולים> להתאהב בארץ מחדש” שמה לה למטרה לחשוף בפני אזרחי ישראל את יופייה הנסתר של הארץ, לחבר את כולנו לטבע הנפלא שמסביב, ולחזק את תחושת השייכות למולדת ולמדינה.