יום שישי, 16 בנובמבר 2018, ח' כסלו ה' תשע"ט
לפרסום חייגו: 050-5552559

המלצות לשעות הפנאי בשוהם

המלצות לבילוי לתושבי שוהם והסביבה, שבועות בשוהם, פסח בשוהם, פורים בשוהם, ראש השנה בשוהם, פסטיבלים בשוהם, דרום אדום בשוהם, שבע מוזות בשוהם, המלצות בשוהם והסביבה , פסטיבל היין בשוהם, טיולים בשוהם,פארק שוהם

בריכות בנחל עמוד עליון באדיבות “מסלולים> להתאהב בארץ מחדש”

צילומים: ערן ודוד גל אור, מסלולים

פורסם בתאריך:

תיאור קצר: תחת קבוצת עצי דולב במפגש נחל עמוד עם נחל שכוי נוצרה סדרת בריכות עגולות ויפות. הבריכות מלאות במים בכל ימות השנה, אם כי באביב הזרימה חזקה והבריכות עמוקות ומרשימות הרבה יותר.

איך מגיעים: מגיעים לצומת חנניה ופונים לכיוון מירון וצפת. עולים בכביש וחולפים על פני היישובים פרוד, אמירים, שפר וכפר שמאי. כ־1.8 קילומטר אחרי הפנייה לכפר שמאי פונים ימינה לחניון נחל עמוד. לאחר כקילומטר מגיעים לחניון הכניסה לשמורת נחל עמוד עליון בו חונים.
 מה כותבים בוויז: שמורת נחל עמוד עליון.
מסלול ההליכה: מהחניון יוצאים בשביל מסומן באדום והולכים בו כ-10 דקות עד למבנה “משטרת א-טינה” - מבנה משטרה בריטי. לצד המבנה פונים שמאלה בעקבות השביל האדום, שהופך לשביל צר ויורד אל נחל מירון. יורדים כ-10 דקות בשביל מדרגות מעט תלול ומגיעים לצומת שבילים. ממשיכים ישר בשביל מסומן בשחור ובסימון שביל ישראל. בתוך כדקה מגיעים אל ערוץ נחל מירון ואל המעיין עין יקים. פונים ימינה בשביל השחור ובשביל ישראל. הולכים לצד שרידי אמת מים קדומה בתוך החורש הצפוף, וכעבור כ-5 דקות מגיעים לפיצול שבילים נוסף. פונים שמאלה בשביל השחור ויורדים אל ערוץ נחל מירון. חוצים את הערוץ על גבי גשרון עץ, פונים ימינה יחד עם השביל ומגיעים אל בריכות נחל מירון. הולכים לאורך ערוץ נחל מירון כ-5 דקות, חוצים אותו שוב על גבי גשרון עץ ובמהרה מגיעים לנקודת מפגש של נחל מירון עם נחל עמוד. פונים שמאלה, יורדים מעט בתלילות לערוץ הנחל וחוצים אותו פעם נוספת. מכאן ממשיכים בעקבות סימון השביל השחור כ-10 דקות נוספות, עד שמגיעים לבריכות שכוי.

תשלום ושעות פתיחה: בתשלום, בין השעות 08:00-17:00.
 אורך המסלול: כ-5 ק"מ., זמן הליכה: 2-3 שעות.
 דרגת קושי: בינונית.

“מסלולים >
להתאהב בארץ מחדש”,
חברת טיילות והוצאה לאור.
הרעיון העומד בבסיס החברה הינו חברתי וחינוכי, והיא מובילה שינוי תפיסתי בתרבות הטיולים בישראל. “מסלולים> להתאהב בארץ מחדש” שמה לה למטרה לחשוף בפני אזרחי ישראל את יופייה הנסתר של הארץ, לחבר את כולנו לטבע הנפלא שמסביב, ולחזק את תחושת השייכות למולדת ולמדינה.

למידע מפורט על המסלול ולניווט לנקודת החנייה: סדרת ספרי הטיולים 365 מעיינות, מעיין לכל יום