יום שלישי, 23 באפריל 2019, י"ח ניסן ה' תשע"ט
לפרסום חייגו: 050-5552559

חדשות שוהם בשוהם

חדשות שוהם חבל מודיעים ומודיעין

בדיקת מתנדבי עמותת אור ירוק: ברוב המדידות שנעשו בשוהם נמצאו מדרכות שאינן עומדות בתקן

במקרים רבים המדרכות, האמורות לשמש נתיב בטוח להולכי הרגל, אינן פנויות עבורם

פורסם בתאריך:


תושבים רבים חשים שהמדרכות מופקרות מרגלי הצועדים לטובות רוכבי אופניים, אופניים חשמליים, קורקינטים ודומיהם ומן הצד השני – מכוניות שחונות עליהן, פחים, מיחזוריות, גזם ועמודים. כל אלה לא משאירים להולך הרגל מקום בטוח לצעוד ובמקרים רבים אף מאלצים אותו לרדת מן המדרכה אל הכביש, תוך סיכון רב.
בכדי להוביל לצמצום התופעה, יצאו מתנדבי עמותת “אור ירוק” לבדוק את מצב המדרכות ברחבי הארץ. הבדיקה נעשתה בקרוב ל-700 רחובות בכ-100 רשויות שונות, במטרה להתריע בפני הרשויות המקומיות על מקומות בהם קיימים ליקויים וסכנה להולכי הרגל.

 

הפרמטרים המרכזיים שנבדקו:
תקינות רוחב המדרכה: על המדרכה להיות ברוחב 130 ס”מ לפחות על פי תקן התכנון של משרד הבינוי והשיכון ומשרד התחבורה.
הימצאות חסמים: האם קיימים חסמים ומפגעים המפריעים להולכי הרגל. בין החסמים שנבדקו: פחי זבל המוצבים על המדרכות, מכוניות החונות על המדרכה, עמודי חשמל המוצבים באמצע הדרך ואינם מאפשרים מעבר לעגלות ולבעלי מוגבלויות ועוד.
אלו תוצאות הבדיקה שנערכה ברחובות שונים ברחבי שוהם :
עמידה בתקן: ב-75% מן המדידות שנעשו נמצאו מדרכות שאינן עומדות בתקן.
חסמים שנמצאו על המדרכות: פסולת.

 

ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “הולכי הרגל בישראל הם אוכלוסייה הנמצאת בסיכון גבוה להיפגע בתאונת דרכים. במפגש בין כלי רכב להולך רגל, אין להולך הרגל סיכוי לנצח. הולכי הרגל חסרי כל שכבת הגנה ופגיעת רכב עלולה להיות עבורם קטלנית. לכן ראשי הערים והרשויות המקומיות חייבים לוודא כי המדרכות נשארות האזור הבטוח עבורם, בו הם יכולים לצעוד מבלי להסתכן בפגיעה של רכב או של  אופניים. המדרכות צריכות להיות רחבות מספיק וחפות ממכשולים. הקפדה על תקינות מצבן של המדרכות יכולה למנוע פגיעה של הולכי רגל ולהציל חיים”.

 

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: